martes, mayo 10, 2005

Brilliant and repugnant

Sin poder dormir a causa de mis dificultades respiratorias debidas de mi alergia, buceaba por los enlaces de algunos amiguetes y ver que se cuece en este prosaico mundo de los diarios internautas.


Sacado de Nada más respira plagio esta encuesta quinceañeril que te dirá cual es el libro que refleja tu personalidad. Por suerte (ya que es uno de mis libros de cabecera) el mio es el Ulisses de Llois.


You're Ulisses!
by James Joyce

Most people are convinced that you don't make any sense, but compared to what else you could say, what you're saying now makes tons of sense. What people do understand about you is your vulgarity, which has convinced people that you are at once brilliant and repugnant. Meanwhile you are content to wander around aimlessly, taking in the sights and sounds of the city. What you see is vast, almost limitless, and brings you additional fame. When no one is looking, you dream of being a Greek folk hero.



Para que tu también puedas averiguarlo aqui va el enlace:

PINCHA AQUí

Si lo teneis a bien, podriais compartir vuestras respuestas conmigo.

Merci.

10 comentarios:

  1. A mi me a tocado Pale fire de Nabokov. También estoy satisfecha.



    M.

    ResponderEliminar
  2. You're The Sound and the Fury!
    by William Faulkner
    Strong-willed but deeply confused, you are trying to come to grips with a major crisis in your life. You can see many different perspectives on the issue, but you're mostly overwhelmed with despair at what you've lost. People often have a hard time understanding you, but they have some vague sense that you must be brilliant anyway. Ultimately, you signify nothing.


    Cuánta sabiduría!
    Esta última frase la venía intuyendo, en fin, qué puedo decir después de esto.
    Un besote. Ciao.
    PNPP

    ResponderEliminar
  3. Benj! Ahora entiendo tu comentario del otro día sobre Cien años de Soledad y mis pseudónimos. No tenía ni idea.
    Espero tu libro. Estos test quinceañeriles dicen verdades como puños. Desenmascaran a tipos que dicen ir sólo a conciertos pop, pero sueñan con ser un "Folk hero".
    Quiero pensar que el tiempo invertido en estas "cosas" me sirve para saber qué decir ante una pregunta 451º¿si tuvieses que memorizar un libro?
    PnPp

    ResponderEliminar
  4. M. A mí no me hubiese importado Nabokov. Por cierto la inicial no es para nada esclarecedora, ni idea quien eres.




    PNPP:
    "Greek folk hero" nena. Tu maldad no tiene limites.

    Distingase el matiz, de ser Hómerico de pro a verme tocar un acordeón dista un abismo

    ResponderEliminar
  5. ¡Cabrón, este enlace tenía pensado utilizarlo yo!


    You're Fahrenheit 451!
    by Ray Bradbury
    Having wanted to be a firefighter much of your life, you've recently discovered the job wasn't exactly what you were looking for. While ignorance seems like the result of oppression, it all began with people just wanting to be ignorant. As you realize more about the sordid world around you, you decide to watch less TV and work on your memorization skills. Though your memory will save you in the end, don't forget to practice running from dogs as well.


    Soy un quemalibros, encaja bastante con mi personalidad.

    En realidad también me había tocado el Ulises pffffffffffffff la pregunta de si te sientes mayor es completamente definitiva; pero para no repetirme lo volví a empezar de nuevo.

    ResponderEliminar
  6. Pues a mi me ha salido:

    You're The Hitchhiker's Guide to the Galaxy!
    by Douglas Adams
    Considered by many to be one of the funniest people around, you are quite an entertainer. You've also traveled to the far reaches of what you deem possible, often confused and unsure of yourself. Life continues to jostle you around like a marble, but it's shown you so much of the world that you don't care. Wacky adventures continue to lie ahead. Your favorite number is 42.

    ResponderEliminar
  7. You're Lolita!
    by Vladimir Nabokov
    Considered by most to be depraved and immoral, you are obsessed with sex. What really tantalizes you is that which deviates from societal standards in every way, though you admit that this probably isn't the best and you're not sure what causes this desire. Nonetheless, you've done some pretty nefarious things in your life, and probably gotten caught for them. The names have been changed, but the problems are real. Please stay away from children.



    ME LO ESTABA VIENDO VENIR.


    MIGUELÓN

    ResponderEliminar
  8. You're A Prayer for Owen Meany!
    by John Irving
    Despite humble and perhaps literally small beginnings, you inspire faith in almost everyone you know. You are an agent of higher powers, and you manifest this fact in mysterious and loud ways. A sense of destiny pervades your every waking moment, and you prepare with great detail for destiny fulfilled. When you speak, IT SOUNDS LIKE THIS!


    Tengo casi todos los libros de ese grandísimo autor, uno de mis favoritos, pero ese es uno de los que me falta, eso sí, vi la película; me parece una curiosa coincidencia, aunque yo no soy tan fan del Destino como dicen estos...

    ResponderEliminar
  9. Por cierto, que consideren a cualquier lector de "Lolita" un pederasta en potencia evidencia que no se han mirado el libro ni por los forros, no me había fijado en ese detalle tan ultraconservador y tan yankee...

    ResponderEliminar
  10. Xisca: Creo que sacar miserias de los libros como rasgos de personalidad es el acierto de este test.

    Y sobre Lolita tienes toda la razón, pero con el pavo al que le ha salido han dado completamente en el clavo: es un pervertido de lo peor.

    ResponderEliminar

Lo + seguido